Θάνος Αγγελάκης: «Θα παγιωθούν οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές που έφερε η πανδημία»

Θάνος Αγγελάκης: «Θα παγιωθούν οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές που έφερε η πανδημία»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Αγγελάκης Α.Ε.» κ. Θάνος Αγγελάκης παραχώρησε συνέντευξη στην ιστοσελίδα Reader.gr και μίλησε για τις δυσκολίες, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιούργησε στον επιχειρημαιτκό κόσμο η τρέχουσα υγειονομική κρίση.

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης:

Mπορεί μετά από ενάμιση περίπου χρόνο πανδημίας, να επιστρέφουμε σταδιακά στην κανονικότητα, ωστόσο όλο αυτό το χρονικό διάστημα ο κορονοϊός δοκίμασε τις αντοχές όλων μας. Τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Αλλάξαμε τρόπο που εργαζόμαστε, αλλάξαμε τρόπο που επικοινωνούμε με τους γύρω μας, αλλάξαμε τρόπο που καταναλώνουμε. Στο πλαίσιο αυτό, μιλήσαμε με τον Θάνο Αγγελάκη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, της «Αγγελάκης Α.Ε.», μιας από τις μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, για τις αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών, το πώς ανταπεξήλθε η εταιρεία στις δυσκολίες, τις ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν και τα σχέδια της «Αγγελάκης Α.Ε.» για το μέλλον.

Mε δεδομένη την εκτεταμένη πείρα σας ως προμηθευτής των μεγάλων αλυσίδων του λιανικού εμπορίου, διαπιστώνετε αλλαγές με χαρακτηριστικά μονιμότητας στις καταναλωτικές συμπεριφορές, έναν και πλέον χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας;

To ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Είτε πρόκειται για ψώνια του supermarket, είτε για τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά όπως ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές, είτε για το φαγητό από το εστιατόριο της αρεσκείας μας. H ηλεκτρονική παραγγελία είναι πια μια αυτονόητη πραγματικότητα για τους περισσότερους ανθρώπους, που ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, για προφανείς λόγους, κατά την περίοδο της πανδημίας. Είναι γεγονός ότι οι εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση επιταχύνθηκαν και διαμορφώθηκαν νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι δεδομένο ότι θα παγιωθούν και θα εξειδικευθούν ακόμα περισσότερο. Το λιανεμπόριο αναμφίβολα θα προσαρμοστεί σ’ αυτό το νέο πλαίσιο, είτε μέσα από τα υπάρχοντα κανάλια είτε με τη δημιουργία νέων. Ταυτόχρονα, αξίζει να επισημάνουμε ότι στην περίοδο του εγκλεισμού κατεγράφη σαφής στροφή προς τα συσκευασμένα τρόφιμα, ως ένδειξη της αυξημένης εμπιστοσύνης που επέδειξαν οι καταναλωτές στα επώνυμα προϊόντα.

Αυτές τις μέρες ζούμε την επανεκκίνηση της εστίασης. Γνωρίζοντας πολύ καλά τον συγκεκριμένο χώρο, πώς αντιμετώπισαν οι επιχειρηματίες αυτού του κλάδου σ’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το άμεσο μέλλον;

Το προηγούμενο διάστημα ήταν πολύ δύσκολο για τους επαγγελματίες της εστίασης. Μην ξεχνάμε ότι η πανδημία ξεκίνησε να πλήττει τον κλάδο τον Μάρτιο του 2020, στην ανατολή μιας χρονιάς με πολύ καλούς οιωνούς και σημαντικές επενδύσεις να έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ή να είναι σε εξέλιξη. Στο διάστημα αυτό παρακολουθήσαμε, από τη μια πλευρά, επιχειρηματίες που δεν έβλεπαν κάποια διέξοδο να παραμένουν κλειστοί με μηδενικό τζίρο, διατηρώντας στάση αναμονής και από την άλλη επιχειρηματίες να προσαρμόζονται άμεσα και αποτελεσματικά, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη ευελιξία εκμεταλλευόμενοι την κρίση και δημιουργώντας νέες βάσεις για το μέλλον. Αυτοί οι τελευταίοι, παρότι το άνοιγμα της εστίασης ξεκινάει με πολλές πληγές, εκτιμούμε ότι θα γευτούν τους καρπούς των προσπαθειών τους πολύ σύντομα.

Σε ποιο βαθμό άλλαξε η καθημερινότητα της εταιρείας σας λόγω της πανδημίας; Ποια μέτρα πήρατε προκειμένου να προστατεύσετε τους ανθρώπους σας και να διασφαλίσετε την παραγωγική διαδικασία και την ποιότητα των προϊόντων σας;

Η καθημερινότητά μας άλλαξε άρδην παρά το γεγονός ότι δεν κλείσαμε ούτε μια ημέρα. Όπως αντιλαμβάνεστε πέρα από το διοικητικό και επιτελικό προσωπικό, όπου υπήρχε η δυνατότητα τηλε-εργασίας, στην πρωτογενή παραγωγή δεν μπορεί να λειτουργήσει εργασία από απόσταση. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για ένα προϊόν όπως το δικό μας που πρέπει να παράγεται καθημερινά προκειμένου να τροφοδοτείται απρόσκοπτα η εφοδιαστική αλυσίδα.

Αλλάξαμε τα πάντα στον τρόπο λειτουργίας μας, με βασική προτεραιότητα την ασφάλεια των εργαζομένων μας και διευρύναμε το ωράριο λειτουργίας του εργοστασίου, δημιουργώντας περισσότερες βάρδιες για να εξασφαλίσουμε τις απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ του προσωπικού και λιγότερα άτομα ανά βάρδια. Κυρίως όμως, προσπαθήσαμε να εμφυσήσουμε το αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθυνης, όχι μόνο μέσα στο χώρο εργασίας, όπου οι κανόνες ήταν υποχρεωτικοί, αλλά και έξω από αυτόν. Από τον Οκτώβρη, κάθε εβδομάδα, συστηματικά πραγματοποιούσαμε rapid test σε όλο το προσωπικό. Με αυτό τον τρόπο καταφέρναμε να απομονώνουμε άμεσα το όποιο θετικό κρούσμα και τις άμεσες επαφές του, αποτρέποντας έτσι τη διασπορά.

Αυτόν τον καιρό ακούγεται πολύ συχνά η στερεοτυπική φράση «η κρίση γεννά ευκαιρίες». Ισχύει αυτό στην περίπτωσή σας; Βλέπετε δυνατότητες για ανάπτυξη και καινοτομία μέσα σ’ αυτή τη συγκυρία;

Σε τέτοιες καταστάσεις, όλα είναι θέμα ψυχραιμίας και αντίληψης. Σαφέστατα η κρίση μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες κι αυτό αποδείχθηκε έμπρακτα από πολλές εταιρείες σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο. Τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα όταν η ευελιξία και η καινοτομία είναι ενδογενή στοιχεία της κουλτούρας μιας εταιρείας. Σε ό,τι μας αφορά, πιστεύω ότι διαθέτουμε αυτά τα στοιχεία κι έτσι η δυσμενής συγκυρία δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στον σχεδιασμό μας. Συνεχίσαμε να υλοποιούμε τις επενδύσεις μας, λανσάραμε νέα προϊόντα αφουγκραζόμενοι τις τρέχουσες καταναλωτικές τάσεις και ήδη ετοιμάζουμε νέο πλάνο επενδύσεων για την επόμενη 5ετία.

Συμπτωματικά, σ’ αυτό το διάστημα ήμασταν έτοιμοι και ξεκινήσαμε και την τηλεοπτική μας καμπάνια για το πολυβραβευμένο και μοναδικό Ελαιοπουλάκι®, γέννημα-θρέμμα Αγγελάκη. Ένα προϊόν που δημιουργήθηκε και αναπτύσσεται με αγάπη, μεράκι αλλά και βαθιά τεχνική και επιστημονική γνώση, το οποίο διατρέφεται με 100% φυτικές τροφές βασισμένες στο αγνό ελαιόλαδο και το καλαμπόκι. Ένα πατενταρισμένο και -κυρίως- πολύ νόστιμο και ζουμερό κοτόπουλο, με πολλαπλά οφέλη για τη διατροφή όλων μας, καθώς αποτελεί πλούσια πηγή βιταμίνης Ε και σεληνίου, που είναι γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες.

Πως λειτούργησε ο κλάδος σας και ποιες προκλήσεις αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου; Υπήρξε επικοινωνία ή κάποιου είδους συντονισμός μεταξύ των εταιρειών;

Πέρα από τη βασική προτεραιότητα όλων μας, που ήταν να συνεχίσουμε τη δραστηριότητά μας απρόσκοπτα και σε καθημερινή βάση, με επιβεβλημένη την εφαρμογή αυστηρότατων μέτρων προστασίας εντός των χωρών παραγωγής και την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας, με οποίο συνεπαχθέν κόστος, ο κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με μια πρόκληση που σε κάποιες περιπτώσεις απείλησε ακόμα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Βλέπετε, οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις δεν έχουν την πολυτέλεια να κατεβάσουν διακόπτες από τη μία μέρα στην άλλη: η όποια απότομη πτώση της ζήτησης τις βρίσκει εκτεθειμένες, λόγω του ζωικού κεφαλαίου που διαθέτουν. Αυτό συνέβη και πέρσι το Μάρτιο, όταν η μαζική εστίαση στο σύνολό της αναγκάστηκε να διακόψει τη λειτουργία της. Προέκυψαν αρκετές χιλιάδες τόνοι αδιάθετου κοτόπουλου, το οποίο καταψύχθηκε και παρέμεινε αποθηκευμένο, χωρίς δυνατότητα ρευστοποίησης. Αυτό προκάλεσε αύξηση του κόστους αλλά και σημαντική αναστάτωση στις ταμιακές ροές.

Την πρόκληση αυτή προσπάθησε να αντιμετωπίσει η ΕΔΟΠτ (Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Πτηνοτροφίας), το θεσμικό κλαδικό μας όργανο, ζητώντας τη συμβολή της Πολιτείας προκειμένου να προστατευτεί ένας κλάδος που αντιπροσωπεύει ένα μεγαλο ποσοστό της πρωτογενούς παραγωγής της χώρας μας και απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους στην ελληνική περιφέρεια.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας για την εταιρεία;

Κατ΄αρχάς, έχουμε πολλά πρόσφατα λανσαρίσματα: μια σειρά προϊόντων Χωρίς Γλουτένη που περιλαμβάνει το Ρολό Αγγελάκης αλλά και το πλήρως διαφοροποιημένο Μπιφτέκι Ελαιοπουλάκι με βρώμη, Λαχανικά, Ελαιόλαδο και κουρκουμά. Πρόκειται για προϊόντα που αντιπροσωπεύουν απόλυτα τη φιλοσοφία της εταιρείας μας για την παραγωγή υγιεινών, θρεπτικών προϊόντων με αγνά υλικά, χωρίς συντηρητικά. Επίσης, μια σειρά παναρισμένων προϊόντων με ατόφιο φιλέτο στήθος, με εμφάνιση που σκοπό έχει να αισθανθούμε πάλι παιδιά! Επόμενος στόχος είναι να λανσάρουμε νέα προϊόντα και νέες συσκευασίες, με στόχο να καλύψουμε τις καταναλωτικές ανάγκες τα επόμενα χρόνια.

Το σχέδιό μας προβλέπει επενδύσεις 8 εκατομμυρίων, που θα καλύπτουν όλο το φάσμα της παραγωγικής μας λειτουργίας, από νέες φάρμες εκτροφής μέχρι εκσυγχρονισμό του εργοστασίου ζωοτροφών και επέκταση της μονάδας σφαγής και επεξεργασίας.

Πηγή: Reader.gr